Helhet får ny huvudägare

21.04.15 | Helhet Group

I mars blev det klart att företagaren Martin Morin klev in som ny huvudägare i Umeåbolaget Helhet Reklam. Affären innebär en satsning på att utveckla och samordna resurser för att säkerställa leverans och kvalité. Just nu håller företaget på att tillsätta tre nya tjänster och väntas förvärva ytterligare bolag under hösten.

– Jag kände att det var dags för en ny utmaning och när Helhet stod inför ett generationsskifte så blev jag inspirerad och investerade i företaget. Reklambranschen är ny för mig men jag tror det kan vara en fördel att se på den med nya ögon. Tillsammans med våra hungriga delägare och medarbetare ser jag spännande möjligheter i att utveckla bolaget till en stark partner till våra kunder i Norrland, säger Martin Morin.

Helhet Reklam har funnits sedan 2005 och har under åren erbjudit en helhetslösning inom reklam och marknadsföring. Augusti blir det officiella startskottet för det nya konceptet där Helhet Reklam byter namn till Helhet Group och ramar in fyra varumärken; HH Byrå, Helhet Reklam, Grann Profil och Wrap your car. Tillsammans kommer bolagen att erbjuda tjänster och produkter inom marknadsföring, grafisk produktion, profilmedia och wrapping med ca 16 anställda.

Ägargruppen består av Martin Morin, Markus Jonsson, Marcus Lindh samt nyblivna vd:n för Helhet Group; Emelie Jonsson.

Att döma av vårt namn så har vi alltid haft en tanke om att erbjuda en helhetslösning. Det nya upplägget, med fyra varumärken, gör att vi blir tydligare mot våra kunder på respektive område och får en bättre struktur internt, menar Emelie Jonsson

Den ökande efterfrågan av digitala lösningar har Helhet tagit fasta på och det blir en röd tråd genom alla varumärkena.

–  Allt fler affärer sker digitalt idag och då gäller det att hänga med. Förutom att erbjuda våra kunder fler digitala tjänster så ska vi själva bli bättre på att synas och verka på nätet, fortsätter Emelie.

 

–  Vår styrka ligger i att kunna leverera våra tjänster hela vägen från idé till färdig produkt. Det är något som våra kunder uppskattar och som vi kommer fortsätta att utveckla, avslutar Martin Morin.